jmelanie.blogg.se

DECEMBER

Kategori: Allmänt

HEJ ni tappra som fortfarande håller hoppet uppe att jag har uppdaterat. MEN nu ska jag försöka att uppdatera betydligt mer de tid som är kvar!! :) Idag blir det ett kort inlägg så ska jag försöka att uppdatera lite mer imorgon med bilder osv :) 
 
Här i Kanada har snön kommit, och det är inte lite. Fyfarao, men också ganska mysigt, dock inte nu när det börjat bli slaskigt.. Den 1 december kom all snö och det var ändå en väldigt bra timing. Så i söndags på första advent slog vi till på stort med bakning av lusserbullar, glögg, godis, chokladmuffins, pepparkakor och ost. Vi var ett helt gäng som åt gott och kollade julkalendern och Christmas Carol. En film jag inte sett tidigare men den var riktigt bra! Varje kväll nu så kikar vi också på årets julkalender, Sunes jul och Mysteriet på Greveholm, haha så börjar få lite julkänslor!
 
1 december, snö i stora lass! 
Glad över att få gjort presentationen
Mättande och gott!
 
3 filurer som ser fram emot julmiddagen här på McLeod, gravysås, kött, mos, potatissallad och diverse efterrätter. Börjar kunna vad som serveras på deras högtider, samma samma;)
 
Idag har varit en bra dag!! Gjorde den sista grupp-presentationen för den här tiden i Canada, och till skillnad från förra gången jag redovisade för den här läraren (hon som blev så upprörd att hon nästan började att gråta) så var det istället positiva ord. Kändes mycket bra att avbocka det plus att jag fick tillbaka det sista testet i den kursen och det var ett bra resultat, så imorgon är det bara en lektion kvar, därefter en final test den 12 december. Sååååå nu är det nästan ingen plugg kvar och jag ska njuta för fullt den sista tid som är kvar innan det den 19 dec bär av till Miami (för annu mer njutning..) :) Annars har dagen bestått utav ett body pump-pass på gymmet, gått på marknad här på skolan (köpte en supersmarrig cheescake-klubba med jordnötsmör och cholklad), ätit julmiddag och sett lite julkalendrar.
 
Kramar till er!
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hejsan lilla hjärtat! ;) skorna såg inte vidare varma ut i snöslasket.. Thermosockar kanske varit bra investering å plastpåse över "om" stövlarna inte ä helt vattentäta... Onödigt att köpa nya när du snart ska till Miami .. Ett tipps bara så du inte förfryser fötterna..;) så roligt att ni verkar ha det så bra. "Och" så jätte jätte roligt att presentationen gick så bra denna gång... Plus det andra... Gläds med dig att du nu kan koppla av lite innan jul, å den andra stora resan....älskar dig som ja gör med alla mina barn... Ha det bäst många kramizar mamma

    Svar: Haha det där är Amanda på bilden?? ;) Hon har dessutom betydligt bättre skor än mig men ska tänka på det där med plastpåsarna haha. Tack, ha det bäst ni också, kramar!!
    jmelanie.blogg.se

    2013-12-04 | 07:48:06

Kommentera inlägget här: