jmelanie.blogg.se

16 september

Kategori: Allmänt

Så, nu har ännu en helg svept förbi! Helgerna går väldigt fort! I Vi tar helg redan på torsdag då vi nämligen har två lektioner varje dag måndag - torsdag och de börjar 8.30 och den sista slutar 11.20. Så klockan 11.20 på torsdagen pustade vi ut ;). Det är en hel del att studera, mycket att läsa. Artiklar och böcker, därefter har vi några grupp-presentationer och skriftliga test. Läser fyra kurser samtidigt så det tar sin lilla tid att ställa in sig på det. Här måste jag vara mycket mer disciplinerad än hemma i Sverige, det är bra träning!
På torsdagen gick vi ut på ett ställe som heter The Social Club! Det var roligt, har alltid haft kul när jag gått ut här, får hoppas att det fortsätter så!
På fredagen var vi trötta, så på kvällen körde jag och fyra andra fotboll i en av hallarna här. Riktigt kul och supervettigt! Något vi upprepade på söndagskvällen. I torsdags, lördags och idag måndag har vi även varit på gymmet. Min kropp är helt mör nu, jag och Amanda var oroliga för att gå upp i vikt efter de här månaderna men fortsätter det såhär kommer vi vara i toppform... Haha nej men vi behöver inte vara så oroliga för att unna oss bakelser och någon dricka då och då. 
Bild från första fotbollskvällen. Andra gången var vi 8 pers, team sweden mot team germany. :)

Försöker att läsa lite..

I lördags var det hockeytittande, Leksand mot Brynäs! Mycket känslor.
Bilder från i lördags då vi än en gång tog oss till the S-club. Det var lång kö när vi kom dit vid ca 22-22.30! Vi tog oss till sist in och hade en rolig kväll!

Denna vecka blir det massa plugg! Behöver få lite koll och komma ikapp i alla kurser. Till helgen blir det roadtrip så det ser jag fram emot! Vi ska med två bilar ta oss till Halifax som ligger vid kusten. Får se vad staden har att erbjuda! 

Kommentarer

  • Marice säger:

    Hejsan
    Intressant resa att följa....<3 <3 kramiz mamma

    2013-09-25 | 22:43:07

Kommentera inlägget här: