jmelanie.blogg.se

Födelsedag!

Kategori: Allmänt

Klockan är nu 21.46 och jag ligger i min säng.. På en lördagskväll, haha inte okej men blev lite dricka igår så där har vi nog förklaringen.. Var tydligen oktoberfest (ölfest) här som vi var tvungna att testa på. Det skulle serveras tysk öl men istället var det kanadensisk öl men med ett tyskt namn. Kvällen avslutades på Social-club. Farligt då en drink endast kostar cirkus 9 kronor och shotarna är nästintill gratis. Det var en rolig kväll men idag har jag inte fått många knop gjorda. Försökt att plugga men kändes snarare som det gick baklänges.. 
 
 
Vi har ett test på tisdag så det blir en del plugg på dagarna. Fick tillbaka det första testet vi gjorde nu i veckan och jag klarade det, 80% och det är jag glad över!
 
Varje vecka har vi dragit ihop ett gäng och spelat lite fotboll, svettigt och skoj!
 
 
För exakt en vecka sedan bestämde jag och två andra tjejer att vi skulle stå på stort och laga en god svensk måltid, eller ja, det blev lax, kokt potatis och romsås. Fanns tyvärr ingen rom men med lite räkor i blev det supergott!! Lena som vi var hos bor i en lägenhet med kök, där kommer vi säkerligen att laga fler måltider:)
 
Senare under kvällen droppade det in lite fler folk och vi hade en rolig kväll på Social-club.. 
 
Att bo på campus har både sina nack- och fördelar. En nackdel är att det finns så mycket skumt folk. Vissa folk verkar inte kunna beté sig. Det har hänt en hel del vidriga saker. Till exempel, någon har (varning för känslig läsning...):
  • Bajsat i trapperna
  • Bpytt ner en toalett (de flesta delar på toalett/dusch)
  • Spytt tvättmaskinen
  • Kissat i hissen
Någon dag efter dessa händelser satt en sådan här lapp upphängd lite varstans, alltså seriöst??!
 
Till något betydligt roligare.. I tisdags fyllde jag år och hade en mycket bra födelsedag!! Min morgon började väldigt bra när jag fick en stor kram av min roommate Amanda. Hade två lektioner sedan drog jag och Amanda till gymmet där det blev en joggingtur. Sedan direkt till McLeod där vi åt lunch och där de hade sagt till kocken som hade gjort iordning en mycket god tårtbit och sjöng. 
 
 
Till kvällen drog ett gäng med mig ut för att vi skulle till ett foodmall och äta mat, men vips ändrar de riktning och vi hamnar istället på Boston Pizza där de bokat bord och bjöd mig på mat, dricka och dessert! Så gulliga personer vi träffat här! :) 
 
 
Fick paket från mamma och pappa i torsdags! Glad tjej som fick se allt detta
Under tre dagar har dock dumlepåsen och lösgodiset försvunnit.. 
 
Nu blir det natten.
 
Ta hand om er! :) // Melanie
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Det var ju kul att det kom fram.. Hugin vilken skummis som håller på med sådana knäppa saker... Hoppas han bara håller sig till dagisnivå grejer..kul med din blogg, å få följa dig runt i världen. Ha det hjärtat många kramizar mamma

    Svar: Det hoppas jag också! Kram!:)
    jmelanie.blogg.se

    2013-10-05 | 09:30:36

Kommentera inlägget här: